pühapäev, 17. juuli 2011

Õhulised roosid

Lugu sellest, kuidas üks väike nipsasjake võib korraga mitmel rindel kasulik olla:
a) hoida pidevas alarmolukorras kohalikku tuletõrjedepood;
b) kasutada sihtotstarbeliselt ära kõik majapidamisse kogunenud kardinakanga jäägid;
c) koguda ühtlasi ohtralt toorainet tulevaseks lapiteki maali projektiks;
d) teenida natuke raha;
e) saavutada vähese vaevaga kiire ja ilus tulemus.

Näputöötegija unelm, kas pole?
Üldiselt ma pean ütlema, et olgu taevas tänatud YouTube´i ja nutikate tuttavate eest, kes aitavad hakkajal inimesel suure hunniku raha kokku hoida :-). Ma nimelt olen juba tükk aega tahtnud selgeks saada sea nippi, kuidas organzakangast lilli tehakse. Olen mitmel pool näinud pakkumisi kursustele, kus seda õpetatakse, aga ikka on viimasel hetkel rahast kahju hakanud. Kunagi rääkisin sellest ka oma Lihula tikandi kursusekaaslasele Anule ja tema andis esimese hiilgava vihje, et seda tehakse küünlaleegiga kõrvetades. Sealt edasi sukeldusin juba YouTube´i põhjatusse teadmiste varasalve ja targaks ma saingi. Kolleeg Kersti nõutas enda pintsakule just järjekordset iluasja ja ma otsustasin oma elukestvat hirmu lahtise tule ees eirata ning proovida.










Kardinakangaid olen ma läbi aegade igalt poolt kuhjaga kokku kogunud, sest - kuigi nendest lapitekke teha ei saa - kangas on kangas ja küll ta ühel päeval ikka ära kulub. No ja kuluski.
Lõikasin valmis terve hunniku ümmargusi erineva suurusega tükke.

Esimese hooga kõik ühevärvilisest kangast, järgmised juba erivärvilistest kardinatest, ja hakkasin neid siis vaikselt küünlaleegi serva vastu puudutades kõrvetama. Sellega tuleb väga ettevaatlik olla ja soovitav on isegi oma hingamist kontrollida, et leek ühtlasena hoida.
nagu natuke eksid, nii põletab leek kangale kohe augu serva sisse ja siis pole muud teha kui
a) tükk minema visata või
b) lõigata serv uuesti sirgeks ja teha väiksem ring.
Kuumusega võtab ümmargune kangatükk iseesesest sobiliku kausja kuju ja siis saab neid suuruse järgi omavahel sobitada. Võib panna vaheldumisi ka erinevat värvi kangaid. Mina näiteks olen teinud tumepunase ja musta tülliga, jääb selline väga ilus ruumiline mulje.
No ja kui piisav arv väikesi kausse valmis on, siis tasub välja otsida kõikvõimalikud pärlid ja litrid ja dekoratiivkivid ja suled ja nööbid ja traadid ja misiganes, mis kuskil majapidamises ringi hulguvad. Väike valik minul olemasolevatest on siin:
Edasi pole midagi muud kui võtta läbipaistvat niiti (Kui on. Kui ei ole, sobib suvaline lillega toon-toonis niit ka) ja õmmelda eelnevalt üksteise peale laotud kausikesed omavahel kokku ning tikkida lille südamikuks pärleid või mida iganes siis.
Tulemuseks on ilus õhuline lill, mille kasutamiseks on praegusel suvisel ajal täiesti loendamatu arv võimalusi: juuksekummi külge, kübara serva, prossina, kaela või kätte jne jne jne.

Musta-punasega tehtud lille kasutasin ühe piduliku käekoti dekoreerimiseks

Juuksekummiks

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar