kolmapäev, 24. veebruar 2016

Pöörane pärlimandala

Üks on selge mis selge - Pinteresti on internetijumal kõikidele kästöölistele nii põrguks kui paradiisiks ühekorraga välja mõelnud. Sinna eksides võib inimene ju täiesti aru peast kaotada.
Mina eksisin ka üksõhtul täiesti pahaaimamatult sinna (jälle) ära, nii et istusin lõpuks kella 3-ni öösel üleval ja nokitsesin oma vastalustatud projekti kallal.
Kuna ma enamjaolt ühevärvilisi riideid kannan, siis peavad mu ehted sellevõrra värvilisemad olema. Eelmine suuremat sorti kaelakee on endale juba tükk aega sama hullu seltsilist oodanud ja nüüd ma selle siis leidsin!  
Kuna plaan nägi ette pärlimustri tikkimise tumedale aluskangale, siis tuiskasin hilja õhtul mööda majapidamist ringi ja otsisin paaniliselt musta villast riidejuppi. Lappasin kaste ja karpe kinni ja lahti, sest ega ma ju enam pärast kolimist ei mäleta, kuhu ma mingi konkreetse kangajupi ladustasin :-). 
Kui leidsin, siis võtsin valge markeri ja veinipokaali ning joonestasin kangale pokaalipõhja suurused ringid.

Üritasin mingit mustrit ka juba mõttes luua, aga etteruttavalt võin öelda et tegelikult läks ikka jälle nii nagu alati - et lõpptulemus kujunes töö käigus ja täiesti suvaliselt.

Kui muster oli valmis, siis .... avastasin enda õuduseks, et kogu mu pärliladu on Tarekesse jäänud ja linnas on ainult mingid katkised ehtejupid, mida ma juba ammu olin plaaninud laiali lammutada ja pärlid ära korjata, ning kunagi lapsepõlves (!) Laurale kingitud DIY komplektike.
Noh, aga parem ikka kui mitte midagi.
Selleks õhtuks nendest piisas ja asi hakkas juba paari tunni pärast esimest ilmet võtma.


Kui asi nagu juba valmis oli, siis lõikasin töö kontuure järgides kangast välja ja jätsin servadesse ainult ca 3-4 mm laiuse äär. Edasi otsisin oma kangalaost ühe võimalikult jäiga koega kangajupi ja õmblesin selle veel pärlitööle taha toeks. Nimelt olid paar ketast üsna kummis, kuna tiheda õmbluse ja pärlite rohkuse pärast kooldus kangas kumeraks. Jäiga kanga (siin pildil valge) lõikasin samuti töö kontuure järgides parajaks.

Töö tagumisele poolele kleepisin liimiga voodrikanga, aga ütlen kohe et tegin vea ja kasutasin PVA-d. Ärge seda järgi tehke, sest see liim jätab voodrikangale jäljed. Õnneks panin ainult paar tilka liimi et voodrikangast vajalikul määral fikseerida, aga siiski.

Esmalt õmblesin voorikanga ja villase kanga tavalise üleääreõmblusega üksteise külge ja siis viimistlesin servad mustade helmestega. Võtsin iga nõelatäiega 3 musta pärlit korraga ja tõmbasin niidi läbi kõige äärmise pärlirea, nii et mustad servapärlid kinnitusid nii kangaääre kui servmise pärlirea külge.
Kinnituseks õmblesin mõlemale poolele üles musta atlasspaela.




Valminud mandalamustritega pööraselt kirev kaelaehe näeb selline välja. Musta sviitri peal näeb väga hea välja :-). Muide, punase peal ka!

Järgmine plaan ei ole muide üldse kaugel ja küpseb mul peas juba nii et susiseb. Aga enne pean ma jälle kooliasjadega tegelema, siis kunagi suve hakul ehk jõuan järgmise projektini ka.
Igatahes näeb see siis umbes-täpselt midagi sellelaadset välja.... Jällegi Pinteresti leid, ma ütlen. Ma pean veel natuke uurima lähemalt, kuidas see tehtud on, aga ära ma selle asja igatahes teen!








Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar