reede, 24. juuli 2015

Hiidprojekt "KODU KORDA!" XXIV "Kolm on seltskond"

Peaaegu aasta tagasi kirjutasin siin mööblirapete reanimeerimise teema all kahest tumbast, millele ma teise võimaluse andsin ja uuestisünni puhul Muzziks ja Zummiks ristisin.
Selle vana loo leiab SIIT .
Aga kus on kaks, sinna ei jää kolmas tulemata ja natuke aega enne jaanipäeva pakkuski sõber Ulrica mulle veel ühte õnnetut, kes temal kuuris kössitab ja äraviskamist ootab, juhul kui mina teda endale ei peaks tahtma. No kas ma sain siis nii julm olla, et täiesti ausa mööblitüki lõkkesse lasen visata, kui temast veel midagi head ja ilusat võiks saada. Muidugi mitte!
Vedisin vaesekese koju. Ega tema pole ju süüdi, et mingisugune issanda idioodist mööblidisainer talle kunagi niivõrd koleda katteriide peale mõtles ja seeläbi kena asja ära rekkis.
No kas keegi oskab öelda, mis värvi see kangas selline on? Et oleks nagu pruun, aga ei ole kah. Või lillakas? Ehk hoopis hallikas?
Mina ei saa üldse aru, mille pagana pärast armastavad mööblidisainerid nii kirglikult igasuguseid pruune ja beeže ja halle ja ploomipunaseid ja mustjassiniseid toone? Ma tean muide Tallinnas ühte mööblipoodi, ma ei hakka praegu ütlema, kus see hirmus koht asub, kus KÕIK müügil olevad mööbliesemed on pruunid või beežid! Nagu... KÕIK! Ja neid ei ole seal mitte vähe, terve suur müügisaal näeb välja nagu kuivanud maastik. Ja nagu diivanitest-tugitoolidest veel vähe oleks, nad on ka laevalgustid suutnud kõik pruunides toonides kokku osta! Oh seda "õnne" sellises kõdupoes iga päev 08.00-17.00 tööl käia...
Aga mis sest rääkida, ega kui poleks ostjaid, ega siis ka ei müüdaks sellist kaupa.
Igatahes kui mina peaksin kunagi mõnes tulevases elus sündima mööblidisainerina, siis ma disainiksin ainult värvilist mööblit - siniseid ja kollaseid ja isegi fuksiaroosasid asju.
Kuid tulles tagasi käesoleva tumba juurde, siis koorisin ta muidugi paljaks ja riietasin uude kollasesse kostüümi. See käis 1-2-3, sest pärast seda kui vanajumal leiutas klambripüstoli, on mööbli katteriide vahetamine ikka oluliselt lihtsamaks läinud.
Kaane tegemine võttis rohkem aega, sest seesinane kärjemuster ehk nn inglise lapitehnika, mida ma juba Zummi ja Muzzi juures kasutasin, tuleb ju puhta käsitsi valmis õmmelda, sellel pole masinaga mitte midagi teha.
Keda huvitab, kuidas selle tegemine täpselt käib, siis YouTube Allmighty õpetab teile:
Juhuks kui video ei peaks töötama, siis leiab ka otsingu "How to do English Paper Piecing by Kimberbell Designs" järgi. Mina õppisin seda omal ajal Marja Mattiiseni käest Tallinna Rahvaülikoolis.
Minu kolmanda tumba "müts" sai selline, kasutasin viisnurkseid šabloone ja kolmnurki.

Kolm graatsiat koos onmul nüüd toas sellised. Peaksin vist sellele uuele kah nime välja mõtlema, näiteks Zumps või miskit.....


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar