esmaspäev, 7. jaanuar 2013

HIIDPROJEKT "KODU KORDA!" III osa "Tagumine paar välja"

Viimases sissekandes lubasin ma seekord rääkida ruloodest ja mööblist, aga on üks oluline detail, mis minu meelest, kui asjade kronoloogilisust järgida, tuleb enne ära rääkida.

Üldiselt on naised läbi aegade heitnud nalja selle üle, et kui remont majas on juba lõppfaasis ja puudu on veel vaid põrandaliistud, siis saab meestel korraga töötuju otsa ning liistud jäävadki panemata. Tunnen isiklikult ühte perekonda, kus remondist oli möödas juba tubli 6-7 aastat, kuid põrandaliistud ootasid ikka veel paigaldamist.
Et meie Tarekeses sellist olukorda ei tekiks, nõudsin ma kohe alguses et kõik liistud saaksid paigaldatud esmajärjekorras. Selleks et Toriseja sellekohastel vastuargumentidel juba eos vaip jalge alt ära tõmmata teatasin ma, et ei taha seina pealt mitte ühtegi juhet jooksmas näha. Mis tähendab et Tarekeses jooksevad elektrikaablid nüüd põrandaääri mööda. Liistude a l t. :-)
Päriselt ka, vaatamata sellele et seinad said valgeks värvitud, ei meeldinud mulle mõte mingitest valgetest voolikutest seina peal. Jäkk.

Ainuke koht, kus kaabel tõesti seina mööda jookseb on laelambi lüliti. Aga see on vast lüliti! Ja see on ka vast juhe! Mu ema ütles nende kohta, et ilmselgelt on meil Torisejaga midagi puudu ja midagi üle - puudu pidi olema tervest mõistusest ja ülearuse asja all mõtles ta raha. Aga ma pole temaga nõus. No vaadake ise, kas pole nunnu klõpserdis.
Sinise mustriga veel kõigele lisaks, nagu tellitud.






Ostsime juurde tekstiilkattega kaabli ka, et ei peaks tavalise plastjuhtmega selle nunnutari originaalsust ära tapma. Piltlikult öeldes oleks plastjuhe sellise lüliti juurde sama tobe kui panna briljantripats vana puuvillase niidi otsas kaela rippuma.
Kaabli juurde pakuti K-Rautas ka portselanist mingeid vidinaid, mis nägid välja nagu tühjad niidirullid ja olid mõeldud vist juhtme seina külge kinnitamiseks aga kuna nende eest küsiti 4 EURi per tükk, siis me igatahes sellest jaburdusest loobusime. Üritasime probleemile loominguliselt läheneda ja Torisejal tuli minu meelest geniaalne idee. Me ostsime terve hunniku silmuskruvisid - neid, millega tavaliselt lillepotte lakke kinnitatakse, ja keerasime need seina sisse. Pärast tõmbasime kaabli aasadest läbi ja ma ütleksin, et tulemus ületas kõiki ootusi lausa mitmekordselt. Otsustage ise. Ma pole siiski kindel,  kas tavalise plastjuhtme puhul oleks efekt samasugune, sest tegelikult toob selline lahendus juhtme esile kui sisustusdetaili, mitte ei jäta seda märkamatuks tarbeesemeks.

Aga põhjus, miks mu tänane kanne sai pealkirjaks "Tagumine paar välja" on see, et lisaks põrandaliistudele, mis on tavaliselt üks viimaseid töid, panime kohe ka rulood akende ette paika. Seda üsna proosalisel põhjusel - mulle ei meeldi kui möödakäijad mulle tuppa vahivad, isegi kui seal toas pole muud kui pooleliolev remont. Katmata aknad on minu arvates paljad nagu p......sekannikad missivalimiste bikiinivoorus.
Ruloode paigaldamine oli muidugi minu esimene kogemus midagi Torisejaga koos teha. Remondivallas. Või ei, siiski.... Mulle meenub et kunagi ma palusin teda endale appi paari kruvi betooseina sisse puurima ja see oleks peaaegu lõppenud minu naabrite juurde kolimisega. Vahesein ja 7 kruvi kaasa arvatud. Tookord päästis sõber Peeter olukorra kõige hullemast.
Ega Torisejal pole akutrelli tarvis, tema surub kruvid toore jõuga läbi betooni. :-)
Mul tekkis vahepeal ka neid ruloosid vaadates hirm et mine tea, kas akna ette panemiseks midagi üle jääbki või saan ma endale ca 4 m² bambusest ahjukütet, aga nagu alati suutis Toriseja mind üllatada ja rulood said täies ilus akende ette. Aga need närvirakud, muidugi...
Tegelikult võin ma ikka ise ka mõnikord tõeline pain in the ass olla, kui asjad ei kulge minu arusaamist ja tahtmist mööda. Ruloode paigaldamisest meenub mulle tegelikult ka suuremalt jaolt see kuidas mina kogu aeg "Elsat tegin" (viide J. Uuspõllu näidendis "Ürgmees" peategelase naisele Elsale): "See nurk on kõrgemal kui teine!", "Sa ei pea niimoodi rapsima, mõõda rahulikult!", "Ära vääna seda kruvi, pärast on terve süsteem katki!", "Jäta need paelad praegu rahule!" jne jne jne :-)
Aga paigale nad said, jah.


Mööblijutt jääb sedapuhku vist küll teiseks korraks :-)


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar