neljapäev, 3. jaanuar 2013

HIIDPROJEKT "KODU KORDA" I osa "Sissejuhatus ja tegelaste tutvustamine"

Tähelepanu, tähelepanu ja veelkord tähelepanu.

Kompenseerimaks oma viimase aja laiskust siia blogisse kirjutamisel otsustasin ma, et hakkan alates tänasest teiega jagama oma nippe, tegevusi ja mõtteid ühe suure projekti teostamise osas.
Nimelt on mul hetkel teoksil ühe suure maja elamiskõlblikuks koduks tuunimine.
Kõigepealt tutvustan kõiki tegelasi, kellest edaspidi juttu tuleb ja pärastpoole kiitlen veidike teiste tehtud töödega.

PEATEGELASED:
Maja ise (edaspidi Tareke) - ehitatud kusagil eemise sajandi esimesel poolel ehk umbkaudu 1930-40tel, ma täpselt ei teagi, ja see polegi oluline ka. Ühesõnaga, suur kahekordne palkmaja, taluhoone.

Mees majas (edaspidi Toriseja) - Tarekese omanik ja minu elukaaslane. Muidu tore ja armas inimene, aga kui tema hakkab remonditöid tegema, eelistan mina kodust ära minna või maja teises otsas kapi taga kössitada, validool keele all. On täiesti võimeline tühjas nelja seinaga ruumis midagi ümber ajama või ära lõhkuma. Vaatamata sellele - kui ikka mingi töö ette võtab, siis teeb selle ära ka, ainult et sellega kaasneb paljude närvirakkude massisurm. Õnneks oskab ta aga väga tõhusalt teisi inimesi tööle panna ja neile ülesandeid delegeerida. :-)

Laps majas (edaspidi Väikepealik) - minu 10-aastane tütar. Kohe-kohe teismelise-eaga kaasnevaid nähtusi demonstreerima hakkav tütarlaps. Valdava osa ajast kas on õues kadunud või tegeleb toas eimillegi tegemisega. Hämmastav oskus päevi mööda saata, kusjuures.

Kass majas ehk Krunn - need, kes tulevad minu juurde jutuga et kassid on armsad ja nunnud loomad, on endale täiesti vale publiku valinud. Krunni puhul on tegemist suure ja lärmaka punast värvi villaplahvatusega, kellel on imeline komme endast tonnide viisi karvu maha jätta, ükskõik mida ta ka ei puutuks või kuhu ta ei läheks. 99,9 % ajast elab Tarekeses, soojade ilmade saabudes käib natuke õues ka. Kaelarihma otsas.
Aeg-ajalt ma siiski luban tal enda süles olla ja siis on ta tegelikult üsna armas loom.

Koer majas ehk Mona - tuttavate seas tuntud ka kui Mona the Nunnumeeter. Nimetus räägib ise enda eest. Enamuse ajast elab õues, aga neil päevil kui me maal oleme luban ma tal öösiti koleda ilma käest tuppa varjule tulla. Eriomadused: lakub külalised, kes talle meeldivad, oimetuks ning oskab täiesti muuseas manada näole sedavõrd nunnu ilme et seda nähes sulab ka Põhja-Jäämeri üles. Minutipealt.

Tisler Tiit - lihtsalt. Tiit, Toriseja sõber. Üldiselt teeb meile mööblit kööki ja annab nõu, kui mina oma ideedega rappa jooksen.

FIE-d - erinevad tegelased, kelle abita me pooli asjugi tehtud ei saaks. Üldiselt kannavad nimesid Alvar, Maicel ja võibolla veel mõni, keda ma hetkel veel ei tea. Toriseja sõbrad.

Mina ise

Projekti üllas lõppeesmärk on Tarekesest meile üks mõnus ja hubane kodu vormida. Praegusel hetkel on see veel üks üsna segamini meesterahvakodu, kus asjad on paigutatud pilla-palla mingit minu jaoks arusaamatut süsteemi järgides, aga ma annan endast parima, et seda viga parandada. Selle tulemusel kuulen ma küll iga päevaga üha sagedamini lauset: "Ma ei suuda siit majast enam ühtegi oma asja leida!" :-), aga ma ei lase ennast sellest kuigivõrd häirida. On ju ilmselge, et üksi uuendus ei tule ilma rahulolematu porina ja kaeblemiseta. Ikka on kellelgi mingi põhjus, miks ta rahul pole.
Kõik tööd ja tegemised, millest edaspidi juttu tuleb, on sellised et nende tegemisega saab igaüks hakkama, kui vähegi viitsimist on ja, ütleme nii et...., kui käed just lausa otse p.....st välja ei kasva.
Aga eks ma hakkan siis peale ja nagu eelnevalt juba ütlesin, kiitlen kõigepealt veidike teiste tehtud töödega. Edaspidi luban, et piirdun suuremalt jaolt enda tehtud asjade kirjeldamisega (mõned erandid siiski välja arvata :-)).

Esimese osa lõpp.










1 kommentaar:

  1. Oi, mul on nii hea meel, et sinu ellu on tulnud ka üks kass :)))
    Aga projekti käiku ootan põnevusega, äkki saan ise ka midagi kõrva taha panna.

    VastaKustuta