neljapäev, 8. august 2013

Hiidprojekt "KODU KORDA!" XVI "Üheksa korda mõõda, üks kord lõika"

Tänu pealkirjas mainitud rahvatarkusele õnnestus mul seekord suur jama ära hoida oma tuunimisprojektis. Teinekord tasub ikka tõesti juba peas kinnistunud plaanid terve mõistusega üle vaadata. Võib juhtuda, et pärast sellist revideerimist tundub mõni esialgu geniaalse ideena tundunud mõte täiesti sobimatuna. Eriti veel siis, kui mõtte tekkides asja lõplikust väljanägemisest päris selget aimu ei olnud.
Aga mis ma siin keerutan nagu kass ümber palava pudrukausi. Väikepealiku toa kollasest kapist tahtsin rääkida. Alguses oli see küll süsimust ja kole, mina isegi ei oska öelda, mis saastaga see üle võõbatud oli. keegi ütles et templivärv, aga seda ma ei usu. Oletan hoopis et mingi peits või lakk või muu sinnakanti mögla, sest värvipuhuriga ei olnud selle puhastamise juures mitte midagi peale hakata. Värvikihti, mida ära kuumutada, lihtsalt ei olnud. Kapi sai puhtaks ainult lihvides ja siis tekkis selle tulemusel niisugune kohutav udupeen tolm, et me pärast esimesi katsetusi selle mõtte - asjaga ise kodustes oludes hakkama saada - peast viskasime. Pakkisime kapi kokku ja kärutasime Tisleri-Tiidu juurde. Temal oli selleks sobivam ruum ja vajalikud tööriistad, millega ka kapiustel olevad freesitud iluelemendid puhtaks sai. Möödaminnes lasime Tiidul uued hinged ka panna ustele. No kui juba...
Must mögla, milega kapp enne kaetud olid, oli aastate jooksul paraku ennast nii sügavale puusüü sisse "söönud" et kui kapp puhtaks sai, jäi puidumuster ikkagi tumedaks. Aga see just oligi minu meelest lahe.
Või otsustage ise - siin on kapp pärast puhastamist:
Mul on kahju, et ma ei taibanud kapist enne Tiidu juurde viimist pilti teha, aga üks kummut on meil kodus veel samast ajastust ja samasuguse jamaga kaetud, nii et kui kord selle puhastamiseni jõuame, siis olen targem ja teen ikka before-pildi ka ära.
No igatahes, tulles tagasi loo pealkirja juurde, siis oli mul alguses kindel mõte see kapp esiteks kollaseks peitsida ja teiseks siis selle uste peale suured muhu mustris lillekimbud maalida. Kollase peitsi idee saime me Torisejaga täiesti juhuslikult. Nimelt - kui me Tarekesest minu vanemate juurde sõidame, siis Märjamaalt läbi sõites, mõned kilomeetrid Koluveret seisab tee ääres üks talumaja, mille elamupool on kaetud kollaseks peitsitud voodrilaudisega. Just nimelt peitsitud, mitte värvitud. Esimest korda, kui me sealt mööda sõitsime ja ma seda nägin, siis ma ei uskunud oma silmi. Jätsime täitsa auto seisma ja vaatasime, et kas me mitte valesti ei näe. See kollane sein oli lihtsalt niivõrd efektne ja vahva oma tooni poolest ja seetõttu, et laudise puidusüü oli kõik ilusti nähtaval ja moodustas seinale mõnusa mustri. Siis ma otsustasingi, et kui kord selle kapi puhtaks teeme, tahan ma seda kollase toa tarvis just nimelt kollaseks peitsida.
Ostisme Torisejaga K-Rautast pärast pikka valimist (et õiget tooni leida) safrankollase puidupeitsi valmis ja kõik vajalikud värvid lillede maalimiseks olid ka juba olemas.
Tõmbasin kapile neli kihti peitsi peale ja tulemus sai selline:

Lähemalt saadates nägi kapi pind välja selline:

 Mõnusalt soe ja kollane, puidusüü osa aga musta värvi. Nagu valatud sellesse kollasesse tuppa.
Võtsin siis mitu päeva hoogu, et hakkan sinna ustele neid lilli peale maalima, aga jummel tänatud et vahepeal samas toas ka oma T-särgivaipa heegeldasin ja pärast ühte lapitekki tegin. Mul oli piisavalt aega, et seda kappi ilma maalinguteta vaadata ja siis ette kujutada, missugused need lillekimbud seal peal võiksid välja näha. Mida päev edasi, seda enam hakkas mulle tunduma et igasugused lilled selle kapi ustel näeksid välja mitte lahedad, vaid vastupidi - rikuksid selle kapi praeguse ilu täiesti ära. Ja nüüd, olles üheksa korda mõelnud, esitlengi ma valmis kappi. Ilma lilledeta. Neid ei saa sinna kohe kindlasti tulema. Ja kummutile, mis praegu oma aega ootab ja millega mul sama plaan oli - ka sellele ei tule ühtegi maalitud õit peale.
Ehe puit oma naturaalses ilus + natuke hullumeelsena tunduda võiv kollane värvus on kõik, mida see kapp vajab. Kas pole?  

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar